Veranderen van gedrag en gewoonten, hoe lukt dat?

Het lastige is: je bent jezelf weinig bewust. Gedrag en gewoonten zijn meestal onbewust, worden onbewust bepaald en willen we bewust veranderen. Dan zegt Bewust ja, maar Onbewust zegt Neee!

Dit is te doorbreken door meer onbewuste Jaa's of Neee's bewust te worden. Daarna kunnen we die onbewuste patronen veranderen. Dit doe ik zowel in individuele sessies als in groepen. En hypnose is steeds de sleutel tot bewustwording, en om nieuw gedrag in te slijten.
Bijvoorbeeld: roken of overmatig gebruik van voedsel of alcohol is vaak onbewust verbonden met afreageren. Of juist genieten van even iets voor jezelf, een moment van rust. Wie weet en voelt wat de kern is van dit gedrag kan een betere manier vinden om wat het oplevert te krijgen. Daardoor wordt het oude gedrag overbodig!

Hoe gaat de therapie in zijn werk?

Tijdens de eerste afspraak hebben we een intakegesprek - zonder hypnose - om een duidelijk beeld van je klacht en alle achtergronden te krijgen. Dit gesprek dient ook om je doelstelling concreet te maken. Met deze gegevens stel ik het behandelplan op. In de sessies die hier op volgen: Hierbij gebruik ik bijvoorbeeld hypnose, regressie of EMDR. Soms werken Voice dialogue of andere manieren van opstellen sneller. Ik overleg altijd hierover. Daarnaast kun je vaak zelf de duur van de behandeling aanzienlijk bekorten door thuis te werken met ZELFHYPNOSE. Als zelfhypnose gewenst is leer ik dat meestal rond de derde sessie.

Hoeveel tijd kost dat allemaal?

Ik luister met open oog en oor, nieuwsgierig naar ongebruikte mogelijkheden en onbewuste obstakels. Vanuit een gevoel van verbondenheid stel ik vragen die helderheid en overzicht creŽren. Daarbij zorg ik voor ruimte en rust in elk proces van veranderen. Niet ik bepaal het tempo, dat doe je zelf, evenals wat je wilt bereiken! In mijn workshops werkt de groep activerend binnen een atmosfeer van vertrouwen.